17 Haziran 2019 Pazartesi

Şefkatli Ebeveyn Günlükleri 5

Bilmek isteyen yola çıkar. 
Şefkatli Anne Günlükleri'ni yazmak, ebeveynlik amaçlarımı, önceliklerimi belirlememe, düşüncelerimin ve eylemlerimin farkına varmamı sağlıyordu. Sura Hart alıntıları bitince, sanki ters yönde yürümeye başlamışım gibi bir düşünce gelip çöreklendi içime. Yeniden konu üzerine düşünmek, yazı yoluyla düşüncelerimi tasnif etmek, eylemlerimin farkına varmak istedim. İşbu sebeple www.nonviolentcommunication.com sitesinde ücretsiz yayımlanan haftalık ipuçlarının rehberliğinde yeni bir günlüğe başlıyorum.
İpuçlarının çevirisi bana ait. 

Şefkatli ebeveyn ipuçları: 
İhtiyaçlarınız karşılandığında çocuklarınızın ihtiyaçlarını karşılamak daha kolaylaşacaktır. İstediğiniz halde hangi ihtiyaçlarınız (sizin ve çocuğunuzun) karşılanmıyor? 

Haftanın mindful alıştırması: 
Bu ihtiyaçların her birini karşılamak için ucuz, yapılabilir stratejiler listesi hazırlayın ve bu hafta bu ihtiyaçları gidermek için listeden en az bir tanesini yapın. 

Ben ne düşünüyorum? 
Cuma günü okullar kapandı. Uzun bir yaz tatili bizi bekliyor. Tatil kotamızın büyükçe kısmını bayramda ve öncesinde kullandığımız için ufukta kurban bayramına kadar tatil yok. Bu arada çalışmam ve Denizle de ilgilenmem gerekiyor. Yaz seçeneklerimiz arasında onu bir yaz okuluna göndermek yok. Dolayısıyla mesaimi aksatmayacak, bununla beraber onun oyun, eğlenme ihtiyaçlarına cevap verecek yeni bir planlama yapmamız gerekiyor. 
Benim ihtiyaçlarım: iş yerinde kolaylık, odaklanabilmek ve verimlilik, kişisel hayatımda ise hareket, eğlenme, sosyalleşme, hayallerimi gerçekleştirebilmek için seçim yapmak ve bunları eyleme geçirmek (öykü dosyamı bitirmek, okumak, yazmak)
Bana göre Deniz'in ihtiyaçları: oyun, eğlence, yüzmeyi ilerletmek, akademik kazanımları korumak
Bu ihtiyaçların her birini karşılamaya yönelik ucuz, rahat uygulanabilir stratejileri birlikte belirlememiz ve yürütmemiz gerek. 

Denizle nasıl paylaşıyorum?
Denizle bu konuları netleştirmek, tahminlerim ve ihtiyaçlarını karşılaştırmak, her ikimizin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik ucuz, rahat uygulanabilir stratejileri birlikte belirlemek üzere konuştuk ve birtakım kararlar aldık. Karnenin yanında dağıtılan ebeveyn-çocuk etkinlik önerilerinin yer aldığı bakanlık tarafından gönderilen yönerge "Anne sıkıldım" kavanozu aktiviteleri gibi. Nereden başlayacağını, birlikte ne yapacağını bilemeyen çocuklara da velilelere de kolaylık sağlıyor. 

Deniz'in geri bildirimi ne? 
Deniz ebeveyn-çocuk etkinliklerine iştirak etmekten hoşnut gözüküyor. Maddelerin 5-6 tanesini şimdiden yaptık. Yaptığımız her bir etkinliği işaretlemeyi, diğer maddeleri incelemeyi ve benim yapamayacağımı düşündüğü maddeler için kendisine aileden yeni işbirlikçiler (örneğin ekmek yapımı için baba, reçel pişirmek için anneanne gibi) düşünmeyi ihmal etmiyor. Yaz tatili güzel başladı.

Sonrasıyla ilgili ne düşünüyorum?
Çıtır Çıtır Felsefe dizisinin ikinci kitabı Adalet ve Haksızlık'ı birlikte okumak çocukların dillerinden düşürmediği "Ama bu haksızlık!" serzenişine nasıl yaklaşacağım konusunda bana fikir verdi. Çocuklar (Deniz de dahil) çoğu zaman hayal kırıklıklarını dile getirmek için bu ifadeyi kullanıyor. "Eşitlik her zaman adalet midir? Hepimizin ihtiyaçları bir midir?" soruları etrafında gerçekleşecek bir sohbet, bu genel geçer kalıbı açmaya, gerçek duyguları ve ihtiyaçları belirlemeye ve dile getirmeye olanak sağlayabilir. 

Kendimi nasıl değerlendiriyorum?
Kendimi fiziksel olarak çok daha zinde, hevesli ve odaklanmış hissediyor, eğlenceli, verimli bir yaz dönemi geçireceğimizi umuyorum. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder