www.nonviolentcommunication.com web sitesi Şiddetsiz İletişim ile ilgili Türkçede kaynakların sınırlı olduğu günlerde, ücretsiz belgelerinden sıklıkla yararlandığım bir dijital platformdu. Halen seyrek aralıklarla devam ettiğim Şefkatli Ebeveyn Günlükleri’nin ipuçlarını oradan alıyorum örneğin. O günlerde hevesle üye olduğum bültenlerin her birinden gelen ipuçları kıymetli esasında ama günlük hayatın hızı içinde, İngilizce bültenlere ilgimi, dikkatimi vermek, okuduğumu içselleştirmek her zaman mümkün olmuyor. O yüzden buraya ara ara bir başka serinin, Mary Mackenzie’den Huzurlu Yaşam Meditasyonu çevirilerini paylaşacağım. Her ne zaman, hangisine rastlar ve okursan dilerim şifa olur, ilham olur ve seni dönüştürür.
Konuşma ruhun
aynasıdır: Bir insan nasıl konuşursa, o da öyledir.
–Pubilius Syrus
7. Gün: Karşılanmamış İhtiyaçların
Trajik İfadeleri
Marshall B. Rosenberg,
Ph.D. Şefkatli İletişim sürecini geliştiren kişi, ihtiyaçlarımızı karşılaması
muhtemel olmayan şeyleri ne sıklıkla yaptığımızı göstermek için
"karşılanmayan ihtiyaçların trajik ifadeleri" ifadesini kullanır.
Fotokopi makinesi
çalışmıyor, bu yüzden ona vurup bağırıyorsun. Sanırım onu kullanırken
kolaylık ve öngörülebilirlik istediğiniz için hüsrana uğradınız. Vurmak ve
bağırmak bu ihtiyacı karşılamanıza yardımcı olacak mı?
Diğer insanlarla
iletişim kurma yollarına ne dersiniz? Örneğin kocanız üst üste üçüncü hafta
arabanızın yağını değiştirmeyi unutuyor ve siz de “Daha yapmadınız mı? Her şeyi
yapmak zorunda mıyım?” Sanırım kızgınsın ve kafan karışık ve rahatlama, destek
ve adalet istiyorsun.
Başka bir örnekte,
birisi telefonda size bağırdığında sinirlenebilir, incinebilir veya korkabilir,
bu nedenle kendinizi kapatır ve hiçbir şey söylemezsiniz. Hiçbir şey
söylemezseniz anlayış, ilgi ve saygı ihtiyacınızı karşılamanız mümkün mü?
İletişim kurma şekliniz kötü değil; trajik, çünkü ihtiyaçlarınızı karşılamanıza
yardımcı olmayacak.
Bu basit farkındalık
benim için dönüştürücü oldu çünkü ihtiyaçlarımı daha iyi karşılamak için
davranışlarımı değiştirmeme yardım etti. Bu nedenle, bir dahaki sefer incinmiş,
kızgın, üzgün veya hayal kırıklığına uğramış hissettiğinizde, yapmak üzere olduğunuz
eylemin olası sonuçlarını düşünün. İhtiyaçlarınızı karşılamanıza yardımcı
olacak mı? Değilse, sizi tatmin etme olasılığı daha yüksek olan farklı bir
yaklaşım düşünün.
Bugün, bu durumda
ihtiyacınızı karşılamanıza yardımcı olmayacak şeyleri ne sıklıkla yaptığınıza
dikkat edin. Olacak farklı bir seçim yapın.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder