24 Ocak 2023 Salı

Vietnam turu başladı

Vietnam turumuz başladı.

Uzunca bir uçuşun ardından havaalanına indik. Kapıda vize onaylanınca pasaport kontrolünden geçtik. Kendimizi dört saat ileride bulduk. Baharat kokuları ve nem karşıladı bizi. Ve de Tet bayramı.

Tet bayramı Çin takvimine göre yeni yılın başlangıcı olan 21 Ocak'ta başlıyor. 6 gün resmi tatil. Saygon ışıl ışıl, canlı ve çok kalabalıktı.

Binlerce motosiklet şehrin sokaklarında ilerliyordu. Düzensizliğin içindeki düzen. Asimetrik simetri. Hindistan trafiğinden hallice. Otel şehrin ce canlılığın göbeğinde olunca duş alıp çıktık. Sarı yeni yıl çiçekleriyle, kırmızı süslerle ışıl ışıl  sokaklar hayli davetkardı. Rehberimizin bu yıl tavşan yılı demesine karşın her yer kedilerle süslüydü.

Bu yıl hem tavşan hem kedi yılıymış anlaşılan. Ancak halk nezdinde kedi yılı belli. Bunun tatlı da bir hikâyesi var. Gogıllayınca çıkıyor. Ucu gidip kedilerin neden fareleri sevmediğine kadar dayanıyor. Sokaklar panayır yeri gibi. Bizim aklımızda sokak lezzetleri. Kokuları takip ettik. Hem gözlerimizi hem midemizi şenlendirdik. Seçtiğiniz et, tavuk, deniz ürünü, sebze ne varsa kızgın yağda kızarıyor ve yanında sosla servis ediliyor. Hızlı ve leziz.

Saat farkı etkilemesin, düzenimiz iyice şaşmasın diye yerel saatle 11.30 gibi uyuduk. 6.30ta kalktık. 7.30'ta Cu Chi Tüneli kompleksini gezmek üzere yola çıktık. Size bu satırları şehre dönüş yolunda otobüste yazıyorum. Karnım zil çalıyor. Öğle yemeğinin ardından Savaş müzesine gideceğiz. Bugünün teması Vietnam Amerika Savaşı. Her ikisini birlikte yazacağım. İlk fırsatta aralara fotoğraf da eklerim.