23 Haziran 2023 Cuma

Güneş damlasın içime

Bayram yaklaştı. Pazartesi çalışıyoruz. Sonra ver elini altı günlük tatil. Birkaç hafta önce bir pazar denize girdim, çıktım ama su soğuktu. Pek zevk alamadım. Kızgın kumların, masmavi suların, sahilde uzanmanın özlemini çekiyorum. Parga seyahati ilaç gibi gelecek diye umuyorum. Parga fikri çok yıl evvel düşmüştü aklıma. Kim bilir nerede gördüğüm bir fotoğrafına vurulmuş hep Ege kıyılarında dolandığımız Yunanistan'ın diğer ucuna, İyonya Denizi'ne kadar uzanmanın hayalini kurmuştum. Vizenin bitmesine kalmış beş, beş buçuk ay. Hakkını vermek gerek. Euro alıp başını gitse de ülkede yüksek enflasyon ve pahalılık varken fiyatlar hâlâ en fazla baş başa, hatta kimi kalemlerde orası daha ucuz. Tatil bazen uzaklaşmayı gerektirir, bazen yerinde yavaşlamayı, bazen de yalnızca evinde durup kalbine yaklaşmayı... 

Şu sıra uzaklaşmak iyi gelecek bana. Hiç görmediğim bir yeri görmek. Berrak sularda yüzmek. Leziz deniz ürünleri yemek. Gün batımına karşı radler içmek. Dar sokak aralarında gezinmek. Komik, ilginç, farklı fotoğraf kareleri yakalamaya çalışmak. Kumsalda uzanmak. Gölgesinde bir ağacın kitap okumak. Cep telefonundan bloğa girmek. Fotoğrafların altına kısa notlar yazmak ve gezi güncesi gibi anlık paylaşmak. Sizin bayram tatilinden muradınız ne bilmiyorum ama ben Sertab'ın şarkısında dediği gibi haller özlemindeyim. Hadi yatalım, kalkalım, çalışalım, sonra güneş damlasın içime. 




                                                                           *

Bu ay gerçekten yoğun ve hızlı geçti. Finallere doğru düzgün çalışma imkânı bulamadım. Şimdi sorgulama ekranına baktım ve aslında en çok ilgimi çeken ders olan Erken Çocukluk Döneminde Montessori Eğitimi'nden kaldığımı fark ettim. Şaşırtıcı değil. Neredeyse kapak kaldırmamıştım. Şimdi bütünlemede tek ders ile ilgileneceğimden hakkını vererek okuma imkânı bulurum belki. (Kendi de inanmadı. Şimdi yaz sıcağında kim pdfden onca üniteyi okuyacak. Bölüm özetini okusam ve konu tarama testlerini görsel hafızaya alacak kadar üç, beş Allah ne verdiyse tekrar etsem daha ne isterim.) Onca işin gücün, sorumluluğun arasında mezun olmaya 20 soru kaldı. Aferin bana! 

                                                                                                         *

Günlük hayhuyun arasında okuma yazma işleri de yalan oldu. Blog hariç kendimi yazmaya uzak, çok uzak hissediyorum. Okuduğum onlarca çocuk kitabı arasından hakkında yazmayı istediklerim oldu esasında ama konu özeti yapar gibi tanıtım yazısı yazmayı kendime yediremediğimden öteledikçe öteledim. Söz verdiğim dergi yazısını yetiştiremedim. Aslına bakarsan bırak yazıyı yetiştirmeyi seçtiğim kitabı okuyup bitiremedim. Buna karşın geçen ay hazırlığını yaptığım bir söyleşi yayımlanacak. TDBD'de yayımlanır yayımlanmaz buraya da alacağım çünkü söyleşi Prof. Dr. M. Taner Gören'in yazdığı Sağlığın Ölümü kitabı üzerine. Sağlık sisteminin geldiği nokta, AKP iktidarının bir başarıymış gibi lanse ettiği  Sağlıkta Dönüşüm Programı'nın yol açtığı problemler üzerine pek keyifli, bilgilendirici bir sohbet oldu. Ayrıntı Yayınları'ndan çıkan kitabı da okumanızı tavsiye ederim. İster hekim olun, ister hekim adayı, hasta ya da hasta yakını. Hepimize hitap eden bir yanı var çünkü. 

Uzun sessizliğimi bu yazıyla bozdum. Emin olun arayı fazla açmayacağım. Altı yazı ve ay sonunun ardından bir karabatak gibi günlük hayhuyun içine dalacağım hiç kuşkusuz. Takvimi fark edip yeniden belirene kadar. Yıllardır her ay olduğu gibi. 






2 yorum:

  1. Sevgili Tuğba, umarım Perge tatiliniz çok güzel geçer, doya doya dinlenir ve keyfini çıkartırsınız. Türkiye'deki fiyatları gördükten sonra, buraların daha ucuz olduğunu fark edip üzülenlerden biriyim.. Yazık ediyoruz ülkemize diyeceğim ama belki de bu vesileyle insanlar biraz daha yurtdışına yönelir ve vizyonlarını geliştirirler çünkü ülkeye yaptıklarımız ancak dışardan bakılınca kontrasttan fark ediliyor... Bugün ben de Hırvatistan'ı yazarken İstanbul'u nasıl mahvettiğimizi düşünmeden geçemedim :,(
    Yazma konusu ise bence tatilde geri gelecektir ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gittiğin kasabayı merak etmiştim. Yazmana sevindim. Yanıt yazmadan önce gidip okudum ☺️ Güzel dileklerin için teşekkürler. Vizyon için başka insanları, yerleri görmek şart. Yoksa kendi sığ suyumuzda debelenir, onu da bulandırır dururuz.

      Sil