9 Ağustos 2014 Cumartesi

NASIL YAZAR/ŞAİR OLDUM? (2)


TAMAM, BENİM HAYATIM BU!

Doğan Kardeş dergisine bir şiirimi gönderdim: “Ne güzeldir şu dersler, bize bilgi verirler / Türkçe en önemlisi öğretir bize dilimizi” diye ilerleyen hece ölçüsü ile yazılmış bir şiirdi. Bu şiir Doğan Kardeş dergisinde yayımlandı; köşenin adını tam hatırlamıyorum ama Okurlardan Gelenler gibi bir şeydi. Tek bir vesikalığım vardı, ilkokula başlarken çekilmiş vesikalığım, onu koymuşlar, altında da şiirim. O süreçte benim için çok önemli bir şey oldu, babam bir hafta sonu “Gel bakalım, seni İstanbul'a götürüyorum.” dedi. O yolculuk hayatımı değiştiren yolculuklardan biridir. Bunu yaptığı için babamı bir kez daha rahmetle anıyorum. Ankara'dan trene bindik. İstanbul'a geldik. Haydarpaşa'da indik. Vapurla karşıya geçtik. Ver elini Cağaloğlu. Sonra Doğan Kardeş'in çıkarıldığı yere gittik. Babam orada bir beyefendiyle konuştu. Kimdi o beyefendi bilmiyorum ama beyaz saçları dökük, babacan biri var gözümün önünde. Yanıma geldi “Aferin” deyip başımı okşadı. Sonra döndü, o anda odada çalışmakta olan iki üç kişiye “Arkadaşlar, Ankara'dan yazar arkadaşımız gelmiş.” dedi. Benim hayatımı gerçekten değiştiren cümlelerden biridir. Bir anda herkes döndü selam verdi, “Merhaba evladım,” deyip yanağımı okşadılar filan. Birden şöyle bir şey hissettim; ben bir yazarım. O çocuksu sevgi ihtiyacının çok farklı bir şekilde giderildiği bir an yaşadım orada. Sonra matbaaya indirdi bizi. Derginin daha piyasaya verilmemiş sayısını aldı ve bana verdi. O noktada “Tamam, benim hayatım bu!” dedim.
Yekta Kopan
kaynak: Özgür Edebiyat Eylül-Ekim 2012 sayı no:35 
Söyleşinin tamamına ulaşmak için aşağıdaki linki tıklayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder