3 Ağustos 2014 Pazar

FİLİSTİN

 

*Carlos Latuff, bu karikatürüyle 2006 yılında Tahran'da Hamshahri gazetesi sponsorluğunda düzenlenen Ululararası Holokost Karikatür Yarışması'nda ikincilik ödülü elde etti. Geçtiğimiz pazar günü (27 Temmuz) Birgün Pazar ekinde Selçuk Özbek ile gerçekleştirdiği röportajda Carlos Latuf, bakın bu çalışması hakkında neler söylemiş.

“Nazilerin milyonlarca insanı öldürdüğüne inanmakta herhangi bir zorluk çekmiyorum. Örneğin Rusya'da yaptıklarına bakın. Benim için Nazilerin Holokost'u gerçekleştirdiği tarihsel bir olgudur. Benim karşı çıktığım şey ise Holokost'un, dünyanın en güçlü ordularından birine sahip İsrail tarafından manipüle edilerek, sonsuz mağduru oynamalarını sağlayan bir araç hâline getirilmesi. Bu sayede kendilerini kötü çirkin Araplara karşı savundukları imajını yaratıyorlar. Benim ödül alan karikatürümde toplama kampı üniforması giyen yaşlı bir Filistinli vardı. Ben bu karikatürle hem Holokost'un varlığını bir kere daha onaylıyor, hem de Filistinlilerin maruz kaldığı katliam ile paralelliğini gösteriyorum.”

Yarışmada ödül alan eserlerin tamamına ulaşmak için aşağıdaki bağlantıyı tıklayın.
http://irancartoon.com/120/holocaust/index.htm
Carlos Latuff'un kişisel bloguna ulaşmak için aşağıdaki bağlantıya tıklayın.
http://latuffcartoons.wordpress.com/


 
 
 
 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder