8 Temmuz 2014 Salı

HER MASALDAN BİR KISSA BİR HİSSE


Bazen bir şeye niyet edersiniz ve hayat önünüze onunla ilgili kapılar açmaya başlar. Geçen sene yaz sonunda hayatımda yazıya (yeniden ve kalıcı olarak) yer açmaya karar verdim. Ve edebiyat atölyelerini araştırmaya başladım. İstanbul'da yaşamadığım için bir yazarın yürüttüğü Yaratıcı Yazarlık Atölyelerinden birisine katılamayacaktım. Bulduğum iki günlük masal anlatıcılığı atölyesi ilgimi çekti. Araştırdım, bilgi aldım. Atölyenin tarihi, programıma uymuyordu. Atölyeyi aklımın bir köşesine kaydettim. İleri bir tarihte gidilecekler listesine koydum. İstanbul'da katılamayacağım atölye, seminer ve söyleşi haberleri beni kıskandırıyor, meraklandırıyor, iştahımı kabartıyordu. Giderek daha çok “Keşke Çanakkale'de de olsaydı” diye düşünüyordum. Günün birinde Özcan Yüksek kente geldi. Masal söyleşileri başladı.

 
Masal anlatmaya, masalların ardında gizlenen sembolleri görmeye yönelik, merak kışkırtan, heves bulaştıran masal söyleşilerinin yedincisi (sezonun sonuncusu) 18 Haziran 2014 tarihinde Çanakkale Kent Müzesi'nde gerçekleşti. Söyleşinin konuğu Buğday Doğal Yaşamı Destekleme Derneği üyelerinden Güneşin Aydemir idi. Küçük salonun oturma düzeni değişmiş, sandalyeler bir daire oluşturacak şekilde dizilmiş, küçük salonun duvarları Şahmeran resimleriyle bezenmişti. Her biri birbirinden farklı, onlarca Şahmeran, yarısı yılan, yarısı insan... Mayıs ayının konuğu camaltı Şahmeran ustası Tacettin Toparlı'nın atölyesine katılanların el emeği, göz nuru işlerini kıskandım. Aklım da gönlüm de boyayamadığım Şahmeranlarda, izleyemediğim Şahmeran'ın Sözü ve Yarısı İnsan Yarısı Yılan* belgesellerinde kalmıştı. Kaçıranlar için her iki belgesel yeniden gösterildi. Güneşin Aydemir, o güne değin gerçekleşen masal söyleşileri hakkında bilgi verdi. 1001 Gece Masallarından Harun Reşit ve Kör Dilenci masalını konuklara anlattı. Niye üzerinden neredeyse bir ay geçmiş etkinliği anlatıyorsun derseniz Güneşin'e kulak verin. “Her masal bir lanettir. Lanetleri bozmak istiyorsak masalları anlatmamız gerekir. Bana birisi hikâye anlattıysa, ben başkasına anlatmazsam o hikâye beni öldürür.”
*Kenan Özer'in yönettiği Yarısı İnsan Yarısı Yılan belgeseli 2012 yılında ulusal amatör kategoride En İyi Film ödülünü kazandı. Belgeseli izlemek için aşağıdaki linki tıklayın.
 
 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder