16 Aralık 2021 Perşembe

Nasıl Yazar/ Şair Oldum? (63)

 Yazmak, yazar olmak, ucu çocukluğa kadar gidip dayanan, hiç bitmeyen, ömür boyu çaba gerektiren bir uğraş. Yazarların yazmak ve yazar olmakla ilgili içlerinde uyanan en erken hatıradan, ilk ürünlere, yayımlanmış eserlere ve geleceğe uzanan yolculuklarını onların ağzından dinlemek, sizi de bu serüvene dahil etmek istedim. Buyurun.

Meryem Ermeydan  

Çatlamayan Sabır Taşı

Kendimi bildim bile yazmayı sevdim. Bana yazmayı sevdiren şey okumaktı. Evimizde kitaplığımız yoktu. Öğretmenimin verdiği kitaplarla okumaya başladım. Sonra her şeyi okudum; tabelalar, ilanlar, gazeteler, kuzenlerimin kitapları vb. Bahçeli bir evde, kalabalık bir ailede yaşadım. Sabahtan akşama kadar sokakta, bahçede oyunlar oynadım. O günlerden çok fazla hikaye, karakter, olay ve mekan biriktirmişim bunu yazdıkça fark anladım.

İlk yazılı eserim ortaokulda yazdığım bir çocuk tiyatrosu metniydi. Zamanla günlük, anı, şiir denemeleriyle dolu bir sürü defterim oldu. Üniversite üçüncü sınıftayken yerel bir gazetede gönüllü olarak çalıştım. Muhabirlikle başlayan gazetecilik serüvenim köşe yazarlığı, redaktörlük ve son okumalarla devam etti. O dönem aynı anda Antakya’nın şairlerinden birinin şiirlerini deftere geçirerek yol paramı kazandım. İnternet dergilerinde yazdım. Berlin’deyken 2011’de yemek tariflerini paylaştığım bir blog sayfası açtım. Bu sayfa okuduğum kitaplar, annelik günlüğüm, gezip gördüğüm yerler vb. konularla zengin bir içeriğe ulaştı. Fırsat buldukça blog sayfama yazmaya devam ediyorum.

Yaklaşık beş yılın sonunda Türkiye’ye dönünce kendimi disiplinlerarası alanlarda beslemeye başladım. Katıldığım her eğitim beni yazıyla buluşturdu. Bunlardan bir tanesi yaratıcı dramaydı. Yaratıcı drama bitirme tezimi “Masallarda Sembol arayışı” üzerine yazdım.

Yayıncılığa ilk adımım 2017’de gerçekleşti. İlk çocuk kitabım için 2017 yılında bir yayınevi ile sözleşme imzaladık. Yaklaşık bir yılın sonunda doların artışı ve birçok farklı nedenlerden dolayı kitap basılamadı. O sıralarda kültür, sanat ve edebiyat dergisi olan İzdiham’da masallarım ve öykülerim yayınlanıyordu. Çocuklar için yazmaya devam ettim. Onlarca yayınevi ile dosyalarımı paylaştım. Bazı yayınevleri dosyalarımı geri çevirdi bazıları hâlâ cevap yazmadı.

Az Bilinen Çok Sevilen Hayal (2019), Geri Dönüşüm Ülkesi (2021), sosyal sorumluluk projesi kapsamında yazdığım 18 Yazar 18 Pencere, Anne Masalları (2021), olmak üzere üç resimli çocuk kitabının yazarıyım. Diğerlerinin de eli kulağında. 2019’da Geri Dönüşüm Ülkesi, tiyatro oyunu olarak Gemlik Halk Eğitim Merkezi tarafından çocuk tiyatrosu olarak birkaç kez sahnelendi. Çocuklar tarafından yoğun ilgi görmesi kitap fikrini aklıma getirdi. Geri Dönüşüm Ülkesi’ni 2019’da birçok yayınevine gönderdim. Sayısız yayınevinden geri çevrildikten sonra 2021 Şubat’ında Epsilon / Uçanfil Kitap tarafından basıldı.

Geri Dönüşüm Ülkesi kitabım, Uluslararası Gençlik Kütüphanesi’nin The White Ravens 2021 kataloğunda Türkiye’den seçilen iki kitaptan birisi oldu ve katalogda yayınlandı. Kısa bir sürede Katalanca, İspanyolca ve Kore dillerine çevrilmeye başladı.

Kısacası yazar olmadan önce iyi bir okur, dikkatli bir gözlemci, Türkçe öğretmeni, yaratıcı drama lideri, P4C çocuklarla felsefe eğiticisi, hikâye, masal anlatıcısı ve daha bir sürü şey oldum. En önemlisi de çatlamayan bir sabır taşı oldum.

Şimdilerde bağımsız olarak çocuk kitapları yayıncılığında editörlük yapıyorum ve yeni öyküler yazmaya devam ediyorum.

* Bu yazı ilk kez 10 Aralık 2021 tarihinde Parşömen Sanal Fanzin'de yayımlanmıştır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder