29 Şubat 2024 Perşembe

Şubat alfabesi

Artık gün, bugün. Topuklularını giydi şubat hanım. Seneye yere yakın. 

Bursa'ya gittik anne kız. Hafta sonu kaçamağı, kız kıza konaklama... Tatilin kötüsü olmaz. Yol boyu sohbetimiz de cabası. Bamya çorbası içtim pazar günü. Bursa'da değil, burada. Efsane tat. Seviyoruz.

Camdan dışarısı görünmüyor kapalı balkonda. Bakalım ne zaman silinecek?

Çaykolik oldum bu aralar. Bildiğin severek içiyorum.

Deniz Gezmiş'in doğum günüydü dün. Kızım şerefine pasta yapmış. Gece boyu elinde "Bir Avuçtular Deniz Oldular" sergisinin kataloğu. 

Ev işi. Her gün biraz. Kendimi yormadan, boğmadan. Gerektiği kadar. 

Fayton şarkısını hatırladım, nedense, yıllar sonra. Dilime dolandı, hem de ne dolanmak... İyi ki. Fas'a gezi varmış mayısta. Her yere de gidemezsin. Çıkar o fikri aklından. 

Geçmiş Zaman Çileleri. Dördüncü kitabımın çıkmasının tatlı telaşı, henüz elime ulaşmamasının sabırsızlığı...

Haydi diyorum bazen kendime. Hayat, eylemi ödüllendirir. Hareketi sürdür. Büyük olması şart değil.

Islak saçla yatma evladım. Çıplak ayak yerlere basma. Annelik yinelemeleri. 

İnci Küpeli Kız. 1000 parçalık yapboz, ahşap çerçeve içinde. Ben yaptım. Yıllar önce. Muayenehanemin baş köşesini süslüyor. Dışarıdan gelip geçenlere bakıyor yan gözle. Mağrur ve kendinden emin. Hastalarımı teşvik ediyor yapboz yapmaya. 

Jale Sancak'ın kulaklarını çınlattık bugün yazanlar arasında. Uyanan Güzel, iyi romandı. Hatırlanası. 

Kavga eden kedilerin arasına girilmezmiş. İzi hâlâ bileğimde. 

Likör sevmiyorum. Çok net. Kahvenin yanında limonçello sevmeyen bir ben olamam. 

Madecassol. Bugün aklıma geldi. Kolumdaki diş ve tırmık izleri için sürmeye başladım. 

Nane diksem saksıya. Bahar kapıda.

Obur kedi. İzlerini sileyim diye sürdüğüm madecassolü yiyecek, bıraksam. 

Özgürleştirir yazmak.

Portakal reçeli yapmış annem. Mis!

Reçel yapmayı öğrenmeliyim. Kızım arkamdan annem reçel yapmış diyebilsin diye. 

Schengen vizemiz çıktı. İki yıl daha evrak işleriyle uğraşmaya gerek kalmayacak. Çok şükür!

Şakır şükür şükretmeyi adet haline getirmeli insan. Bildiğin pratiğini yapmalı. 

Trenle Sofya yolculuğu. İstiyorum. Hazır schengen cepteyken.

Uzo, kalamar, bekle bizi Midilli. Feribot bileti, otel rezervasyonu tamam. Bir gecelik kaçamak. Bayramda. Ailece. 

Ümitli şeyler say bana. Diline dola sonra Nazım'ın dizelerini, ezgisi Ezginin Günlüğü'nden. 

Van Gölü'nde bir ada. Ne güzel açar badem çiçekleri. Kızım da görse. 

Yer fıstığı aromalı patlamış mısır. Her hafta sonu bir paket alıyorum. Yanına da gazoz. Hayat alışkanlıklarla güzel. 

Zerrin Tekindor'un Toz oyununu izlemek istiyorum. Ey evren duy sesimi.

5 yorum:

  1. Ah "Toz"u ben de çok istiyorum, kardeşim izledi ve gördüğü en güzel oyun olduğunu söyledi. Şimdilik kolayca bilet bulduğum Antalya etkinlikleriyle idare edeyim. Şahane bir portakal reçeli tarifim var, yıllar önce Fransa'da yaşayan bir blogger arkadaş vermişti tarifi, hafif buruk nefis bir şey oluyor. 3 günde yapılıyor ama çok basit yapımı, arzu ederseniz yazarım.
    Saksıya diktik biz nane ve rokayı, şimdilik pek keyifliler.
    J. Sancak'la 4 blogger (ortak bir kitap blogumuz vardı bir vakitler) olarak biraz tatsız bir anımız var, okuyunca o geldi aklıma.
    Mart güzellikler getirsin, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım izleyebiliriz. Bana da övgüyle bahsedildi. Portakal reçeli tarifini isterim. Paylaşırsanız sevinirim. Yazarları yalnızca kitaplarıyla tanımak belki de en güzeli. Martın sonu hepimize bahar olur, dilerim. Sevgilerimle

      Sil
    2. Size Beste'nin tarifini kopyalıyorum. Defalarca yaptım, nefis oluyor. Ben çok tatlı sevmem şeker miktarını biraz azaltmıştım.
      Portakal reçeli
      1 Kilo portakal, seker, 1 limon,
      Portakallari iyice fircalayarak yikayin. Islem gormemis tercihen organik portakal olsun. Fotograftaki gibi kabuklariyla beraber yuvarlak dilimler kesin. Bir buyuk 22 cm civari capli tercihen cam kaseye icine portakallari koyup ustunu kaplayacak kadar su ekleyin. Ustunu kapatip bir gece buzdolabinda yada serin bir yerde bekletin. 2. gun portakallari beklettiginiz suyla beraber bir tencereye koyun kaynamaya baslayinca 30 dk tutun yani 30 dk kaynasin, altini sondurup bir gece daha buzdolabinda bekletin. 3. gun olcup ayni miktarda seker ve bir limonun suyunu ekleyip kaynatin asagi yukari 30 dk . Sekerle kivam tutturmada zorlananlar pektin eklenmis recel sekeri kullanabilir kivam garantili olur. Gercek seker kullananlar soguk tabak yontemi ile akiskanligini kontrol edebilir. Deneyenlerden tam not almis bir tarif ve çok lezzetli bir receldir bilginize.

      Sil
    3. Tarif için teşekkür ederim. İlk fırsatta deneyeceğim.

      Sil
  2. Beste artık bloguna yazmıyor ama eski postları pek keyiflidir, linkini de bırakıyorum
    http://bestebonnard.blogspot.com/

    YanıtlaSil