31 Ağustos 2024 Cumartesi

Huzurlu Yaşam İpuçları: 20

ww.nonviolentcommunication.com web sitesi Şiddetsiz İletişim ile ilgili Türkçede kaynakların sınırlı olduğu günlerde, ücretsiz belgelerinden sıklıkla yararlandığım bir dijital platformdu. Halen seyrek aralıklarla devam ettiğim Şefkatli Ebeveyn Günlükleri’nin ipuçlarını oradan alıyorum örneğin. O günlerde hevesle üye olduğum bültenlerin her birinden gelen ipuçları kıymetli esasında ama günlük hayatın hızı içinde, İngilizce bültenlere ilgimi, dikkatimi vermek, okuduğumu içselleştirmek her zaman mümkün olmuyor. O yüzden buraya ara ara bir başka serinin, Mary Mackenzie’den Huzurlu Yaşam Meditasyonu çevirilerini paylaşacağım. Her ne zaman, hangisine rastlar ve okursan dilerim şifa olur, ilham olur ve seni dönüştürür.                                     

                                                                         *   

Korkularımızın bizi umut ettiklerimizin peşinden gitmekten alıkoymasına izin vermemeliyiz.

-John F. Kennedy

20. Gün: Talepler, Şefkatli İletişimin Dördüncü Bileşeni


Geçtiğimiz birkaç gün boyunca Şefkatli İletişimin ilk üç bileşenini inceledik: gözlemler, duygular ve ihtiyaçlar. Dördüncü bileşen ise bir talepte bulunmaktır. Bu bileşen kritiktir çünkü sizin ve hayatınızdaki insanlar için ihtiyacınızı karşılamak için ne gerektiğini netleştirir.


Genç kızınıza şöyle dediğinizi düşünün: “Tatlım, son birkaç haftadır seni pek göremiyorum ve buna üzülüyorum çünkü seni özlüyorum ve seninle daha fazla zaman geçirmek istiyorum.”


Eğer bir talepte bulunmazsanız, kızınız ne istediğinizi tahmin etmek zorunda kalır. Onunla çok fazla zaman geçirmek istediğinizi tahmin edebilir, oysa gerçekte istediğiniz bu hafta bir gece birkaç saattir. Ya da arkadaşlarına sizden daha fazla değer verdiği için onu eleştirdiğinizi düşünebilir. Ya da sizinle ne kadar zaman geçirirse geçirsin, bunun sizin için asla yeterli olmayacağını düşünebilir.

Bir talepte bulunmak konuşmaya açıklık ve rahatlama getirebilir ve durumdaki gerilimi büyük ölçüde azaltabilir. İsteğiniz şu şekilde olabilir: “Tatlım, son birkaç haftadır seni çok fazla göremiyorum ve buna üzülüyorum çünkü seni özlüyorum ve seninle daha fazla zaman geçirmek istiyorum. Bu hafta bir akşam birlikte geçirebileceğimiz birkaç saat ayarlamak ister misin? İkimizin de yapmaktan hoşlanacağı şeyler üzerine beyin fırtınası yapabiliriz.”


Gerçekte, kızınız isteğinize yine de direnebilir. Ancak, ne istediğiniz konusunda net olduğunuzda karşılıklı tatmin fırsatı çok daha fazla olacaktır.


Bugün birinden en az bir spesifik ve yapılabilir istekte bulunun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder