22 Ekim 2018 Pazartesi

ŞEFKATLİ ANNE GÜNLÜĞÜ 29


Çocukla Barış, Bodrum BBOM Öğretmen Okulunda tanışan Özenç, Özge ve Gülesra öğretmenlerin orada öğrendikleri, araştırdıkları, derinleşmek istedikleri konuları ve sınıfa taşıdıklarını paylaştıkları dijital bir platform. Farklı yerlerde, farklı koşullarda çalışan üç öğretmen Sura Hart'ın rehberliğinde çıktıkları yolculuğu "Şefkatli Öğretmenin Günlüğü" köşesinde hafta hafta paylaşıyor. Gündemin ağırlığından kaçmak, umudunu arttırmak, çocuklarla ilişkilerinde fark yaratmak isteyen ebeveynler ve öğretmenler için küçük tavsiyelerle dolu günlükleri, kendi pratiğimize dökebilmek, sürecimizi gözlemlemek için bu şablonu kendi ev hâlimize uygulamak istedim. Adını da Özenç, Özge ve Gülesra öğretmenlerden ilhamla "Şefkatli Anne Günlüğü" koydum.

Sura Hart ne diyor? 
Hepimiz doğal vericileriz. Gençler de buna dahil. 
Katkıda bulunmak öğrencilerimizin en temel ihtiyaçlarından biridir. Sınıfınızdaki öğrenciler size, diğer öğrencilere ve sınıfın işleyişine nasıl katkıda bulunuyor? 

Ben ne düşünüyorum?
Ne zamandır çocuklarla çalışmak, çocuk edebiyatı üzerinden onlara elimi uzatmak istiyordum. Çocukluk Bizde Kalsın Derneği çatısı altında yapacağımız atölyenin ismi bile belliydi. Duygularıyla Arkadaş Olan Çocuk Atölyesi. Ne var ki, tarih yaklaştıkça bu işten kaçmak, kaytarmak için bin bir türlü bahane aradığımı fark ettim. İçimi biraz yokladığımda pıtrak gibi çoğalan atölye, workshop furyasının, yaptım oldu mantığının beni rahatsız ettiğini, bu yüzden kendimi sabote ettiğimi fark ettim. Çocuklara duygu ve düşüncelerini dile getirebilecekleri bir alan yaratacağımı, onları güzel hikâyelerle buluşturacağımı ve bir araya gelmekten alacağım keyfi hayal ettim ve nihâyet cumartesi günü başladık. Daha ilk gün, henüz tanışıyorken, Sura Hart'ın katkı konusunda söylediklerinin ne kadar doğru olduğunu fark ettim. 

Denizle nasıl paylaşıyorum? 
Bir atölye ortamını Denizle paylaşmak ikimiz açısından da ilginç bir deneyimdi. İlk günü tanışmaya ayırdık. Küçük bir grup da olsak birbirimizin adını öğrenmek için küçük oyunlar oynadık. Atölyede yapacaklarımızı, orada geçerli olacak kuralları belirledik. Çocuklar birbirine ve bana yardımcı olmak konusunda hevesli. Tüm mevcudiyetleriyle orada oldukları, saygıyla dinlendiklerinden emin oldukları zamanlarda çok iyi birer gözlemciler ve gayet mantıklı, işlevsel katkılar sunuyorlar. 

Deniz'in geri bildirimi ne? 
Deniz benim atölye yürütücü olmamdan hoşnut görünüyordu. Yönergeleri dikkatle dinledi ve uygun şekilde yaptı. Oyuna eşit iştirakle ilgili adaleti sağlayacak bir kural eklenmesini rica ederek çok işlevsel bir katkı sundu. Katkısı dikkate alındığı için memnundu. 

Sonrasıyla ilgili ne düşünüyorum? 
30. alıntıyla günlükler bitiyor. Son günlüğü yazdığımda, hepsini baştan sona okuyacağım ve çocuklarla paylaştığım atölyenin kolaylaştırıcılığını yürütürken tüm bunları aklımda tutacağım. 

Kendimi nasıl değerlendiriyorum? 
Son bir yılda günlüklerde üzerine düşündüğüm, yazdığım konularla ilgili eyleme geçebileceğim, çocuklarla tüm bunları paylaşabileceğim bir atölye ortamı var, artık. Mutlu, iyimser ve heyecanlıyım.


Eski Günlüklere aşağıdan ulaşabilirsiniz





2 yorum:

  1. Baştan okumak iyi fikir zira hepimizin alacağı çok dersler var bu günlüklerde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şefkatli Anne Günlüğü'ne gösterdiğiniz ilgi beni memnun etti. Teşekkür ediyorum.

      Sil