17 Aralık 2019 Salı

Şefkatli Ebeveyn Günlükleri: 19

Bilmek isteyen yola çıkar. 
Şefkatli Anne Günlükleri'ni yazmak, ebeveynlik amaçlarımı, önceliklerimi belirlememe, düşüncelerimin ve eylemlerimin farkına varmamı sağlıyordu. Sura Hart alıntıları bitince, sanki ters yönde yürümeye başlamışım gibi bir düşünce gelip çöreklendi içime. Yeniden konu üzerine düşünmek, yazı yoluyla düşüncelerimi tasnif etmek, eylemlerimin farkına varmak istedim. İşbu sebeple www.nonviolentcommunication.com sitesinde ücretsiz yayımlanan haftalık ipuçlarının rehberliğinde yeni bir günlüğe başlıyorum.
İpuçlarının çevirisi bana ait.

Şefkatli Ebeveyn İpuçları:
Başkalarının iyiliğine katkıda bulunmak, sizin olduğu kadar çocuğunuzun da temel ihtiyaçlarından birisidir.
Çocukların doğasında verme isteği yatar, onların sunduğu hediyeleri fark etmek ve almak ebeveynler için de esinleyicidir.

Haftanın mindful alıştırması
Bu hafta çocuğunuzun başkalarının iyiliğine katkı sunmak amacıyla sundukları hediyeleri fark edin ve takdir edin.

Ben ne düşünüyorum? 
Büyüme çağında izlediğim Amerikan dizilerinde yerli yersiz kullanılan, benim günlük yaşam pratiğimin hiçbir yerine oturmayan, uymayan "Seni seviyorum", "Seninle gurur duyuyorum" cümlelerini oldukça tuhaf bulurdum. Şimdi üzerine düşündüğümde çocuğun onaylanma, takdir edilme ve kutlama ihtiyaçlarını giderdiğini düşündüğüm bu ifadeler, çocuğun kendi öz kaynaklarının farkına varmasını, başarısıyla gurur duymasını sağlıyor ve onaylandığını, sevildiğini, gözetildiğini duyuruyor.
Bunu duymadan büyümek sıkıntıya, telafi etmesi zor bir yaşam imtihanına bile dönebiliyor. O yüzden inandırıcılığı kaybetmeden, doğal bir şekilde gündelik dile sokmak ve kullanmak gerek.

Deniz'le nasıl paylaşıyorum?
Deniz sevilen bir çocuk. Bunun farkında olduğuna inanıyorum. Bununla beraber hayatımıza kattıkları konusunda cömert olmak, bu fırsata oyunsu bir arayışla yaklaşmak, ona övgü topları fırlatmak, bunu yaparken sıradan olanla yetinmemek, yaratıcı olmak eğlenceli olacak diye düşünmüştüm. Umduğum kadar çok dile getirme fırsatı bulamasam da hediyelerinin farkına daha çok vardım.

Deniz'in geri bildirimi ne?
Takdir edilmekten, onaylanmaktan hoşlanmayan var mı! Deniz de hoşlanıyor. Bununla beraber yerli yersiz övgü ve aşırıya kaçan iltifatlar inandırıcılığı sarsıyor. O zaman çocuğum olduğu için her şeyi beğendiğimi düşünüyor.

Sonrasıyla ilgili ne düşünüyorum?
Bu haftanın ipucu ve mindful alıştırması hakkında düşünmek, Deniz'in bana ve diğerlerine sunduğu hediyeleri, katkıları fark etmek ve onu takdir etmek bana iyi geldi. Kimseleri beklemeyip kendime de ara ara övgü topları fırlatabilirim.

Kendimi nasıl değerlendiriyorum?
Düşünmek ve yazmak kendi içimde, kendime dair yeni şeyler öğrenmemi sağlıyor her defasında. Bir defa bilincin ışığına çıktığında kimi davranış kalıplarının, döngülerini kırılmasına dahi yardımcı oluyor. Kendimi tanıma yolculuğunu devam ettirme konusunda istekli olduğum, çabaladığım için kendimi takdir ediyorum.

Eski günlüklere aşağıdaki bağlantılardan ulaşabilirsiniz.
Şefkatli Ebeveyn Günlükleri: 18




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder