7 Ocak 2020 Salı

Şefkatli Ebeveyn Günlükleri: 21

Bilmek isteyen yola çıkar. 
Şefkatli Anne Günlükleri'ni yazmak, ebeveynlik amaçlarımı, önceliklerimi belirlememe, düşüncelerimin ve eylemlerimin farkına varmamı sağlıyordu. Sura Hart alıntıları bitince, sanki ters yönde yürümeye başlamışım gibi bir düşünce gelip çöreklendi içime. Yeniden konu üzerine düşünmek, yazı yoluyla düşüncelerimi tasnif etmek, eylemlerimin farkına varmak istedim. İşbu sebeple www.nonviolentcommunication.com sitesinde ücretsiz yayımlanan haftalık ipuçlarının rehberliğinde yeni bir günlüğe başlıyorum.
İpuçlarının çevirisi bana ait.

Şefkatli Ebeveyn İpuçları
Tıpkı sizin onların hayatına rehberlik ettiğiniz gibi, çocuklarınız da sizin yaşamlarınınız rehberi ve ilham kaynağı olabilir.
Çocuklar, yaşamınıza coşkulu ve canlı bir hayatın ilham kaynağı ve hatırlatıcısı olarak dahil olabilir.

Haftanın mindful alıştırması
Çocuğunuzun ilham verdiği, tümüyle canlı ve yaşam dolu hissettiğiniz belirli bir ânı hatırlayabiliyor musunuz?

Ben ne düşünüyorum? 
Herhangi bir ânı, en sıradan olanını bile oyuna çevirmek konusunda çocuklar çok mahir. Oyuna katılmak konusunda istekli olmayan biziz. Yorgunuz, zihinlerimiz meşgul. Bazen kendimizi zorlayarak da olsa, diğer tüm şeyleri bir kenara bırakıp davete katılmak en çok bizim ciddi, sıkıcı hayatlarımızı neşelendiriyor aslında.

Deniz'le nasıl paylaşıyorum? 
Oyun oynamak konusunda 0-3 yaş arasında olduğum kadar istekli ve enerjik değilim. Deniz büyüyüp okullu olduğundan beri, sınırlarını genişletip ev dışında sosyalleşme alanlarına sahip olduğundan beri daha çok temel ihtiyaçlarını gideriyor, oyuna daha az eşlik ediyorum.

Deniz'in geri bildirimi ne? 
Çoğu zaman onunla az oynadığım konusunda serzenişte bulunsa da, davete icap ettiğim sınırlı anlardan keyif aldığını görebiliyorum. Bunu kimi spontan gelişen oyunları tekrarlamasından anlıyorum. Pazar sabahı uyku sersemi yatakta biraz daha uyuklamak isterken denize dalar gibi yorganın içine dalıyor, tıpkı aylar önce olduğu gibi onun dalgıç, benim ahtapot olmamı istiyor. Kollarımla ve bacaklarımla onu sarıp yemeye çalışırken kıkırdıyor.

Sonrasıyla ilgili ne düşünüyorum? 
İleride, büyüdüğünde artık kollarıma, kucağıma sığmadığında en çok özlediğim anlar bunlar olacağına göre, hazır imkânım varken tadını çıkartayım. Yeni yılın ilk günleri içindeyken, hâli hazırda yeni yıl niyetleri ve dilekleri üzerine düşünürken kızımla daha çok oyun oynamayı 2020'den muradım olarak düşeyim.

Kendimi nasıl değerlendiriyorum? 
Oyuna katılım konusunda kendimi eskiye nazaran çok zayıf buluyorum. Kendimi fazla ciddi ve kuralcı buluyorum. Deniz'in sunduğu hediyeleri gözden kaçırıyorum. Onları alabilmek için öncelikle fark etmek gerekiyor. Madem dileklerden gidiyoruz, kendime bir parça da farkındalık diliyorum.

Eski günlüklere buradan ulaşabilirsiniz
Şefkatli Ebeveyn Günlükleri: 18
Şefkatli Ebeveyn Günlükleri: 19
Şefkatli Ebeveyn Günlükleri: 20

2 yorum:

  1. Günlükler çok değerli ve yararlı paylaşımlar. Günlüklerin geri dönmesine sevindim.

    YanıtlaSil