27 Şubat 2020 Perşembe

Şefkatli Ebeveyn Günlükleri: 23

Bilmek isteyen yola çıkar. 
Şefkatli Anne Günlükleri'ni yazmak, ebeveynlik amaçlarımı, önceliklerimi belirlememe, düşüncelerimin ve eylemlerimin farkına varmamı sağlıyordu. Sura Hart alıntıları bitince, sanki ters yönde yürümeye başlamışım gibi bir düşünce gelip çöreklendi içime. Yeniden konu üzerine düşünmek, yazı yoluyla düşüncelerimi tasnif etmek, eylemlerimin farkına varmak istedim. İşbu sebeple www.nonviolentcommunication.com sitesinde ücretsiz yayımlanan haftalık ipuçlarının rehberliğinde yeni bir günlüğe başlıyorum.
İpuçlarının çevirisi bana ait.

Şefkatli Ebeveyn İpuçları
Çocuklar, yüksek sesle oynar ve araştırır, güler ve merak eder. Bize onlara katılmamız için sürekli davet yollarlar. Daveti kabul edin ve onların dünyasına geçin. Yaşamınıza katmak istediğiniz kadar neşe ve istekliliği alın.

Ben ne düşünüyorum?
Üzerimde kıştan kalma bir yorgunluk ve heves kaybı varken oyuna katılmak, davetleri kabul etmek her zaman mümkün değil. Daha pasif eğlenceliklerle yetiniyorum, film izlemek gibi. Deniz'in Harry Potter hayranlığı aradığımın kucağıma düşmesine vesile oluyor.

Deniz'le nasıl paylaşıyorum?
Harry Potter filmlerini izleyip Deniz'in ne kadar sevdiğini görünce kitapları da sırayla edinmeye başladık. Önce Deniz okuyor, sonra ben ve kitap bittikten sonra filmi yeniden izliyor, kitapla filmi kıyaslıyoruz. Deniz sık sık bana Harry Potter'dan bir soru sor, diyor. Benim büyü kelimelerini karıştırmamla dalga geçiyor. Ve beni Pottermore gibi sitelerden daha fazlasını bulmaya ve sunmaya yöneltiyor.

Deniz'in geri bildirimi ne?
Son aylarda Harry Potter ve Hogwarts Akademi ile yatıp kalkan kızım hiç şüphesiz onun ilgi alanına açık olmamdan hoşlanıyor. Bulduğumuz eğlencelik testleri (hangi binaya aitsin vb.) yapmaktan, pinterestten bulup indirdiğim aktivitelerle zaman geçirmekten memnun. Daha fazlasını yapmak konusunda istekli ve yaratıcı.

Sonrasıyla ilgili ne düşünüyorum?
Harry Potter kitapları ve filmleri ile ilgili etkinlik ve eğlence sayfaları çoğunlukla İngilizce. Bunları çözmeye, anlamaya çalışırken kucağımdan sözlük düşmüyor. Bu sayede yeni kelimeler öğreniyor, Deniz'i de konuşmaya teşvik ediyorum.

Kendimi nasıl değerlendiriyorum?
Son günlerde çoğunlukla kendimi yorgun, coşkusuz ve ilgisiz hissettiğim için performansımdan pek de memnun değilim açıkçası. Şöyle bir silkinip daha fazlasını yapmak, Deniz'den gelen oyun davetlerini daha çok kabul etmek, bir o kadarını da kendiliğimden sunmak istiyorum.


Eski günlüklere buradan ulaşabilirsiniz
Şefkatli Ebeveyn Günlükleri: 18
Şefkatli Ebeveyn Günlükleri: 19
Şefkatli Ebeveyn Günlükleri: 20
Şefkatli Ebeveyn Günlükleri: 21
Şefkatli Ebeveyn Günlükleri: 22





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder